Referenscase

LRF Konsult/Ludvig & CO

LRF Konsult ingick tidigare i LRF-koncernen och hade huvudkontoret samlokaliserat med LRF. Efter att företaget fått nya ägare uppkom behovet att ha egna lokaler där det även fanns utrymme att expandera. I de gamla lokalerna ingick kontorsmöbler, konferensrum, fm-tjänster mm i lokalhyran så inför flytten behövde LRF handla upp allt från grunden och ge kontoret ett lyft. För att möjliggöra upphandlingarna med begränsade personella resurser valde LRF att samarbeta med Alfa.

LRF kontaktade Alfa då dom ville skapa en attraktiv arbetsplats med möjligheter att möta olika behov för hög prestation med en superbra arbetsmiljö.

Idag har LRF bytt namn och heter numera Ludvig & Co.

Hur tycker ni att flytten har gått?

Mycket bra! Vi hade inte med oss så många saker och har försökt tänka till kring våra behov och arbetssätt. Trots tidsnöd så höll tidsplanen att inflyttning kunde genomföras på utsatt datum. Då fanns i stort sett allt klart i de nya lokalerna så att medarbetarna kunde komma igång och arbeta direkt.

Fokus låg mest på involvering för att skapa möjligheter till effektiva arbetssätt och en stimulerande arbetsmiljö där många trivs. Det finns alltid mycket som sätter sig i väggarna på kort tid så det gäller att vara observant på sina invanda beteenden och om de bidrar till att företaget enklare når sina mål.

Möbleringen och inredningen är bara ett stort plus, och det är vi väldigt nöjda med att vi valde att samarbeta med Alfa.

Hur tycker ni att samarbetet med Alfa har varit?

Samarbetet har varit mycket bra, Alfa var tydliga med att de kunde hjälpa oss med alla olika delar eller hela projektet. Ralph och Katja har möjliggjort att flytten gått så pass bra genom att de hållit i alla kontakter med leverantörer och koordinerat alla aktiviteter. De har även pressat fram beslut från oss när det krävts för att hålla tidsplanen.

Har projektet motsvarat era förväntningar?

Det var lite svårt att bedöma organisationens behov innan flytten. Ändå tycker jag att flytten överträffat förväntningarna.

Alfa har varit starkt engagerade genom hela processen. Jag tycker att tjänsterna som Alfa levererat varit prisvärda och över förväntan.

Jag har enbart fått positiv feedback från kollegor. Vi har försökt involvera och underlätta själva flytten för så många som möjligt. Både vad avser själva flyttprocessen (som gick snabbt och krävde minimal insats från var och en) och de nya lokalernas utformning och funktion.

InredningFlyttRådgivning

“En av våra värderingar hos LRF Konsult är ”engagemang som syns och känns” och den lever Alfa också. De har verkligen jobbat med ett högt engagemang genom hela processen alltifrån stort till smått för att vi ska vara 110% nöjda med de val vi gjort”

Henrik Gardin, HR-chef
LRF KONSULT,
idag LUDVIG & CO

Låt oss göra er förändringsresa så bekväm och effektiv som möjlig

Vår tar fram helhetslösningar som är helt anpassade efter er förändringsresa. Vi analyserar, planerar, flyttar och inreder era lokaler så att ni kan lägga tid och energi på det ni gör bäst, er verksamhet.