Referenscase

Prodoc

Prodoc skapar moderna och användarvänliga tjänster med fokus på informations- och dokumenthantering, videomöten och mötesteknik.

Efter drygt två decennier på samma adress i Årsta är det dags för ett miljöombyte och ta nästa steg in i framtiden. Från och med den 29e juni 2018 har Prodoc Stockholm en ny adress i stadsdelen Västberga.

Utsidan är en äldre K-märkt industribyggnad, insidan har de skräddarsytt för sina behov och blir fylld med toppmodern teknik och med en inspirerande arbetsmiljö som stödjer framtidens arbetssätt.

Hur tycker ni att flytten har gått?

Flytten har gått väldigt bra. Som med alla flyttar är det en djup ravin mellan vetskapen att man ska flytta, till att faktiskt börja flytta. Flytten blev verklig för de flesta i och med processen att börja sortera i skåpen och förråden med att kasta saker. Det var en reningsprocess att göra oss av med allt vi har sparat på oss genom alla år. Efter en intensiv flyttdag var vi på plats med verksamheten igång. I efterhand upplevdes flytten väldigt smidigt.

Hur tycker ni att samarbetet med Alfa har varit?

Samarbetet med Alfa Inredningar har varit tryggt, personligt och nära. Alfa har funnits till hand med att hjälpa oss i både stora och små frågor. Från inredning till byggmöten. De har varit både rådgivande och som praktisk hjälp i samarbetet med bygget av vårt nya kontor genom att hålla i agendor och möteskallelser.

Hur upplevde personalen flytten?

Det har blivit ett lyft för personalen. Vårt nya kontor fyller behov, både professionella och sociala, som vi knappt visste att vi hade. Att gå till jobbet har blivit roligare.

Ett samarbete som kan leda till mervärde.

Samarbetet mellan Alfa och Prodoc fördjupades under flyttprojektet. Vi ser att våra kundnyttor kompletterar varandra väl, och att vi trivs på ett personligt plan. Digitaliseringen i samhället kräver att de fysiska miljöerna mer och mer anpassas för att fungera med de digitala kommunikations- och samarbetsverktyg som måste fungera på aktivitetsbaserade arbetsplatser. Tillsammans ser vi att utökat samarbete kan leverera funktionsanpassade arbetsplatser och mötesytor utifrån de nya krav och behov som nutid och framtid kräver.

InredningFlyttRådgivning

“Flytten är ett jättelyft för alla! Det är bättre kvalitet i vårt dagliga arbete och umgänge. I samarbete med våra partners har vi uppdaterat till den senaste tekniken och vår nya arbetsplats har blivit ett levande democenter för det nya arbetslivet. Jag har visionen av en dynamisk och social mötesplats där vi arbetar och har kul tillsammans med kollegor, kunder, partners och leverantörer.”

Kenneth Bengtsson, tf VD
PRODOC

Låt oss göra er förändringsresa så bekväm och effektiv som möjlig

Vår tar fram helhetslösningar som är helt anpassade efter er förändringsresa. Vi analyserar, planerar, flyttar och inreder era lokaler så att ni kan lägga tid och energi på det ni gör bäst, er verksamhet.